Kuruluşunun 40. yılında basın mensupları ile bir araya gelen Merih Asansör Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf ATİK ; yerli üretimin Türkiye’ yi kalkındırması noktasında ne kadar önem arz ettiğini vurguladı. Yurt dışı pazarında, Merih Asansör olarak sadece kendisini değil Türkiye’ yi temsil eden kuruluş, 40 yıllık tecrübesiyle dünya pazarında etkin rol oynuyor.
Türkiye’de kullanılan yalnızca 250 bin asansörü, irili ufaklı 3 bin 500 firma üretiyor. Türkiye’de pazarın büyük bir kısmına da küçük üreticiler hakim. Asansör sektöründe üretim yapan ilk 5 firma dünyada pazarın yüzde 70’ine hakimken, Türkiye’de bu oran % 40 ‘larda. Türkiye rasyonalitesinde % 40 ‘ lık dilimde enler arasında olan Merih asansör büyüyen ve gelişen bir Türkiye için dünya pazarında enleri hedefliyor.
1977 yılında kurulan Merih Asansör %100 yerli üretimi ile sadece Türkiye’nin değil , dünyanın önde gelen markaları arasında adını duyurmak için çalışmalarını aralıksız olarak sürdürmekte. 60 ülkeye ihracatıyla dünya pazarlarında etkin rol oynamaktadır. 30.000 m2’lik kapalı alanıyla üretimini son model teknolojik makinalar kullanarak aynı zamanda birçok kişiye istihdam sağlayıp Türkiye ekonomisine katkıda bulunuyor.
Asansör’ün, sektöründe teknolojiye ve müşteri memnuniyetine azami derecede önem veren, sektöründeki yenilikleri yönlendiren, yurt içi ve yurt dışında tercih edilen bir dünya markası olmak, hedefleri arasında yer alıyor. Üretim süreçlerinin tüm aşamasında yüksek kalite şartları arayan Merih Asansör, çağdaş üretim teknikleri ile üretim yapıp, geniş perspektifte makine teknolojilerini kullanıyor. Düzenlenen basın toplantısında Genel Müdür Yardımcıları; Üretimden sorumlu Emre Köroğlu ve İdari İşlerden sorumlu Rasime Sazak, fabrikayı basın mensuplarına gezdirerek üretim aşamalarını anlattı.
2017 yılında sektörde 40, yılını kutlayan Merih Asansör’ün Yönetim Kurulu başkanı Yusuf ATİK:
“Geçen 40 yıl boyunca Merih ailesi olarak çok çalıştık, birlikte ürettik. Kendi yerli markamızı oluşturup geliştirerek bugün bu noktaya geldik. Kuruluşumuzdan bu yana ülkemize yerli bir marka kazandırmak, yerli üretim yapabilmek için çalışıyoruz. Bunun için üretimin her aşamasında kullandığımız ürünleri büyük bir titizlikle seçiyoruz. Bu kadar rekabetin olduğu bir sektörde zoru seçtik ve ülkemizin tek seçeneği ithal firmalar olmasın diye imalatçı firma olduk. Katıldığımız fuarlar, gelişen teknoloji ve ürettiğimiz kaliteli ürünler sayesinde ihracat yaptığımız ülke sayısını sürekli arttırarak, yurt dışı pazarını büyüterek, yerli malını en iyi şekilde temsil etmeye gayret ediyoruz. Çünkü yurt dışı pazarında firmalar olarak sadece kendimizi değil Türkiye’yi temsil ediyoruz. Hal böyleyken, ihracat yapan Türk firmalar olarak üzerimize düşen görevin bilincinde olarak üretim yapmalıyız. Bizler, ancak milli çıkarlarımızı bireysel çıkarlarımızın önüne koyduğumuz zaman mevcut potansiyelimizi sergileyebilecek ve asansör sektörünün altın çağını yaşatabileceğiz”dedi.
haber kaynağı: Vizyon2023 Dergisi
Leave a Reply
Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.